Τρίτη, 30 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 6 Μαρτίου 2022
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Άρθρα
Σχολικός Εκφοβισμός: Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς – Πώς πρέπει να τον αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να προστατεύσουν τα παιδιά τους από τον σχολικό εκφοβισμό ή Bullying – Πώς αισθάνονται τα θύματα και οι θύτες

Σήμερα, Κυριακή 6 Μαρτίου, είναι η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.

Δεν είναι λίγα τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που απασχολούν κατά καιρούς την ελληνική κοινωνία.

Οι ειδικοί της επιστημονικής ομάδας της γραμμής 11525 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» μιλούν στο alfavita.gr και προσφέρουν κάποιες συμβουλές σε γονείς και εκπαιδευτικούς, αλλά και κάποιες πληροφορίες για την ψυχοσύνθεση των παιδιών που έχουν πέσει θύματα bullying και των παιδιών που είναι οι θύτες σε τέτοια περιστατικά:

Ενδοσχολικός εκφοβισμός - Bullying: Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να προστατεύσουν τα παιδιά τους;

Η ενδοσχολική βία ή εκφοβισμός αποτελεί ένα φαινόμενο που απαντάται εντός και εκτός του σχολικού πλαισίου στις μέρες μας. Ο όρος «εκφοβισμός» περιγράφει μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται απρόκλητη, εσκεμμένη και επαναλαμβανόμενη βίαιη και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την πρόκληση σωματικού ή και ψυχικού πόνου μεταξύ συμμαθητών εντός και εκτός του σχολικού πλαισίου. 

Όταν οι γονείς παρατηρούν ανησυχητικά σημάδια όπως για παράδειγμα: άρνηση να πάει σχολείο, απόσυρση από κοινωνικές δραστηριότητες, απότομες αλλαγές στην συμπεριφορά, ξαφνική εκδήλωση επιθετικότητας προς τους  οικείους του, εμφάνιση ξαφνικών ψυχοσωματικών συμπτωμάτων (πονόκοιλος, πονοκέφαλος, εμετός) κ.ά. είναι σημαντικό να πλαισιώνουν το παιδί.

  • Χρειάζεται να συζητά με το παιδί για την καθημερινότητά του
  • Να παρέχει ένα πλαίσιο ασφάλειας προκειμένου να ενισχύσει την έκφραση του παιδιού σχετικά με ότι το απασχολεί και να το βοηθήσει να διαχειριστεί αμφιθυμικά συναισθήματα που μπορεί να προκύπτουν από την κοινοποίηση του περιστατικού
  • Να συζητά με το παιδί για τους κανόνες συμπεριφοράς του στο σχολείο και για τα δικαιώματά του
  • Να διαβεβαιώσει το παιδί - θύμα ότι δεν ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί
  • Να επικοινωνεί με τους εκπαιδευτικούς και την διεύθυνση του σχολείου
  • Να ζητήσει την βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας εφόσον υπάρχει η ανάγκη.

Για την καλύτερη αντιμετώπιση αλλά και πρόληψη περιστατικών εκφοβισμούη συνεργασία του οικογενειακού πλαισίου και του σχολείου είναι υψίστης σημασίας. Αποτελούν τα δύο πιο σημαντικά πλαίσια κοινωνικοποίησης στην ζωή ενός παιδιού και έχουν μεγάλη επίδραση στην διαμόρφωση της ιδιοσυγκρασίας αλλά και της συμπεριφοράς ενός παιδιού αναπτυξιακά.

Ποιος θα ήταν ο ιδανικός τρόπος να αντιμετωπίσουν τέτοια περιστατικά οι εκπαιδευτικοί;

Το εκπαιδευτικό πλαίσιο, εφόσον παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας στα παιδιά, λειτουργεί ανασταλτικά στην εκδήλωση φαινομένων εκφοβισμού. Είναι σημαντικό, συμπεριφορές που προβληματίζουν να αντιμετωπίζονται έγκαιρα και να πλαισιώνονται έγκαιρα, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε ομαδικό και για τα παιδιά - θύματα και για τα παιδιά- θύτες.

Σε τι ψυχική κατάσταση βρίσκονται τα θύματα και οι θύτες τέτοιων περιπτώσεων;

Συνήθως το παιδί – θύμα αισθάνεται ενοχή, πιστεύοντας ότι με κάποιο τρόπο έχει προκαλέσει τη συγκεκριμένη συμπεριφορά. Μπορεί να αισθάνεται ντροπή και να δυσκολεύεται να το επικοινωνήσει στους γονείς ή στους εκπαιδευτικούς του.

Οι επιπτώσεις μπορεί να είναι μια σειρά από ψυχοσωματικά συμπτώματα κάθε φορά που πρέπει να πάει στο σχολείο ή κάθε φορά που βρίσκεται σε αυτό  (έντονο άγχος και αγωνία, πόνος στο στομάχι, κεφαλαλγία, τάση για εμετό).

Μπορεί να εμφανίσει ή να υιοθετήσει επιθετική συμπεριφορά απέναντι σε μικρότερα παιδιά ή σε μέλη της οικογένειάς του. Μπορεί να εμφανίσει σημάδια  απόσυρσης και απομόνωσης. Να υπάρχει δυσκολία στον ύπνο και νυχτερινή ενούρηση. Σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρείται αυτοτραυματισμός, αυτοκτονικές σκέψεις, καθώς και σχολική άρνηση. 

Το παιδί-θύτης συνήθως, κατά τη διάρκεια των περιστατικών εκφοβισμού, χαρακτηρίζεται από ψυχική ένταση την οποία δεν γνωρίζει πώς να τη διαχειριστεί και να τη διοχετεύσει με λειτουργικό τρόπο, έλλειψη ενσυναίσθησης, θυμό και αίσθηση έντονης ανάγκης για επιβολή και κυριαρχία στον άλλον.

Μετά το περιστατικό αισθάνεται ικανοποίηση και σπάνια ενοχές (πρόσκαιρα), αλλά και ντροπή. Τα παιδιά θύτες συνήθως είναι παιδιά τα οποία έχουν δεχτεί και τα ίδια εκφοβιστικές συμπεριφορές στο παρελθόν ή εντός του οικογενειακού περιβάλλοντος. Είναι παιδιά τα οποία έχουν ψυχικά τραύματα τα οποία είναι απαραίτητο να γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας προκειμένου να μην συνεχίζουν να μετουσιώνονται σε μη λειτουργικές και βίαιες συμπεριφορές και πράξεις.

Πηγή: alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 785 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια


Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 15 Μαΐου 2012
Καλλιέργεια με ικανοποιητικό εισόδημα η αρόνια
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4367 ημέρες
Τρίτη, 15 Μαΐου 2012
Μαθητεία σε επιχειρήσεις για 8.475 αποφοίτους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4367 ημέρες
Τρίτη, 15 Μαΐου 2012
«Βουβές» οι φοιτητικές εκλογές
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4367 ημέρες
Τρίτη, 15 Μαΐου 2012
Κλείνουν τα σχολεία, ξεκινούν Πανελλαδικές
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4367 ημέρες
Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012
Σχολικοί Αγώνες Στίβου Λυκείων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4368 ημέρες
Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012
Το πρώτο GPS επαυξημένης πραγματικότητας είναι γεγονός!
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4368 ημέρες
Σελίδα 6185 από 6204 (37223 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
6184
6185
6186
6187
6202
6203
6204
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης